Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi

Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi,

Evim evim güzel evim, 
Nerde olursak olalım dönüp dolaşıp geleceğimiz yer güzel evimiz. Rahatımız değil mi ? Geçen hafta Yayladaydık ama ordada kendi evimizdeyiz .Güzel kirazlarımız, eriklerimiz ve minicik bir asmamız var. Taze asma yapraklarından topladım bir güzel olduğu kadar sarma yaptım. Nasıl olmuş :)) Miss gibi taze taze kokuyorlar değil mi? 


Zeytinyağlı Yaprak Sarma Nasıl Yapılır?
Malzemeler: (Klasik)
 2 Çay bardağı Pirinç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 iri domates
1 iri kuru soğan
1 yemek kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz ve baharatlar isteğe bağlı
Limon 

Zeytinyağlı Yaprak SarmaYapılışı:
Zeytinyağımızı pişirme tavamıza alalım ve soğanları çok ince , ince yemeklik doğrayalım zeytinyağına bırakıp soteleyelim. Pirincimizi ayıklayıp yıkayalım soğanların üzerine ilave edip hep birlikde kavuralım pirinçlerin rengi değişince küp küp doğradığımız domatesler ve diğer malzemeleri sırasıyla katalım ve kavuralım. 1 çay bardağı su ilave edip biraz pişirelim.Soğumaya bırakalım.
Asma yapraklarını taze oldukları için kaynamış tuzlu  suda bekletelim. Soğuduğunda saplarını alalım.
Pişirme tenceremizin altına asma yaprağı dallarını serelim. 
Yapraklarımızı açalım ve geniş kısmına iç malzememizden bir kaşığın ucu ile serelim. Kenarlarını kıvırıp sigara böreği gibi saralım. Tenceremizin dibinden düzgün sıralar halinde üst üste dizerek tamamlıyalım.


Üzerine 1 kaşık zeytinyağı döküp 1 çay bardağı sıcak su ilave edelim. 1 limonun suyunu sıkalım ve az tuz sepeliyelim. Üzerine bir tabağı ters olarak bırakıp pişmesini sağlıyalım. Suyunu kontrol edelim. Afiyet olsun.
Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi
                                                               Nursevince

Yorum Gönder

4 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. oyy oyy:))
    bayılırım kiii:)))
    ellerinesağlık canımm..:)
    blok sayfan olduğunu bilmiyordum:)
    facede ki linkte görünce koşup geldim:)
    hemşehriymişiz hemdeee:)))
    buna ayrıca çok sevindim:)
    hayırlı olsun canım bloğun.
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Yorumunuzu yeni farkettim. Sayfanıza rastlıyordum zaman zaman .Bugün gezdim ve fotoğraflarınıza bayıldım. Öğreneceğim çokk şey var. Güzel gelişiniz için teşekkür ederim. Ben bloğunuza kayıt yapamadım ama:(

    YanıtlaSil
  3. aaayy ayy..
    mahcub hissettim kendimi..:))
    kızardımm bi ann:))
    çok teşekkür ederimm:)
    çok basit aslında kayıt işi.
    konuklarım linkinin altındaki bu siteye katılın linkine tıklıyorsunuz.
    bekliyorum.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. yapması zor...
    yemesi saniyelik :)
    elelrine sağlık canım................

    YanıtlaSil

Nursevince Lezzetleri ziyaret ederek yorum bıraktığınız için teşekkür ederim, Her yorum benim için çok kıymetli.

Google plus hesabı bulunmayıp yorum yapmak isteyenler ANONİM seçeneğini kullanarak yorum bırakabilirler, bu şekilde yorum bırakanlar lütfen isim belirtsinler.
TEŞEKKÜRLER,

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !